niedziela, 5 lutego 2017

DIY: kubki na walentynki

Hej!
Dzisiaj przychodzę do Was z pierwszym postem z serii DIY - do it yourself czy po prostu ręcznie robione :) Jako, że mamy już luty i zbliża się święto zakochanych postanowiłam zaproponować Wam fajny, personalizowany pomysł na prezent dla swojej drugiej połówki. To propozycja dla tych wszystkich, którym znudziły się już oklepane majtki, skarpetki czy czekoladki, a również dla tych, którzy nie dysponują ogromnym budżetem i możliwością zakupu drogich świecidełek.
Do tego projektu zaprosiłam mojego chłopaka i razem zrobiliśmy dla siebie piękne kubeczki od serca. Oprócz tego, że posiadamy teraz unikalne prezenty to sama zabawa przy wykonywaniu ich była świetna! No dobrze, tyle słowem wstępu, przejdźmy do rzeczy..

POTRZEBNE MATERIAŁY:
  1. Kubek. Najzwyklejszy, biały kubek (ja kupiłam 4, wszystkie inne, w Auchan na wagę :) Koszt jednego nie przekroczył 5 zł)
  2. Markery niezmywalne OLEJOWE (to ważne, markery olejowe przeznaczone są do prawie wszystkich powierzchni i są o wiele trwalsze - a przecież Wasze kubki mają Wam służyć dłuuugo. Ja swoje zamawiałam na allegro i wszystkie cztery nie kosztowały więcej niż 20 zł.)
  3. Spirytus, zmywacz do paznokci - cokolwiek czym przemyjecie na samym początku swój kubeczek, a w trakcie rysowania będziecie w stanie zmyć nim niepożądane malunki :)
  4. Waciki, patyczki do uszu do zmywania
  5. Naklejki w różnych kształtach - my finalnie ich nie wykorzystaliśmy, ale opisze Wam później co można z nimi zrobić
  6. Ołówek do namalowania konturów na kubku

Zaczynamy! Przemyjcie swoje kubki wacikiem zamoczonym w spirytusie czy zmywaczu na bazie acetonu. Poczekajcie aż wyschną i w tym momencie pomyślcie nad tym, co ma się na nim znaleźć. W internecie znajdziecie mnóstwo inspiracji, ja nie mogłam się zdecydować na jeden dlatego zrobiłam też kubek dla mojej babci i mamy :)
Kiedy już wybierzecie wzór czy napis spróbujcie naszkicować go ołówkiem. Powierzchnia kubka jest śliska i wypukła, więc namalowanie prostej linii to nie lada wyzwanie! Później powoli, jadąc markerem po konturach odwzorujcie rysunek i.. gotowe!








Jeżeli zdecydujecie się na naklejki - przyklejcie je w dowolnym miejscu i zróbcie mnóstwo małych kropeczek naokoło wzoru. Kiedy marker wyschnie odklejcie naklejki a w ich miejscu pojawi się piękny wzorek! Teraz trochę żałuje, że na żadnym z moich kubków tego nie zrobiłam ..

Po skończonym malowaniu dajcie Waszym dziełom trochę odpocząć - kilka godzin, a najlepiej niech przeschną całą noc. Następnego dnia włóżcie je do ZIMNEGO piekarnika (to ważne, żeby nie pękły od zbyt wysokiej temperatury tylko nagrzewały się stopniowo) i wypiekajcie je przez pół godziny w temperaturze 180 stopni. Po tym czasie wyłączcie piekarnik i zaczekajcie aż wystygnie, dopiero wtedy wyjmijcie kubki.
GOTOWE! Wasze piękne, ręcznie robione prezenty skończone. Gwarantuje, że zrobią większe wrażenie niż oklepane drobiazgi ze sklepu:)
Dajcie znać czy spróbowaliście zrobić swoje i pochwalcie się zdjęciami! Do następnego :)





2 komentarze:

  1. ale fajne :) lubię takie pomysłowe, kolorowe, fikuśne kubeczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie chyba muszę dokupić jeszcze jakieś kolorowe pisaki 😍❤

      Usuń

Copyright © 2016 M A J K A , Blogger